לא רק פונקציונליות- טיפים לעיצוב מדרגות בבית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

 

דופלקס מעוצב, קוטג' דו משפחתי או בית פרטי? אם אתם מתכננים בניה או שיפוץ של בית הכולל שתי קומות ויותר, אתם חייבים לקרוא את הכתבה הבאה: 5 טיפים לתכנון מדרגות מעוצבות שישדרגו לכם את הבית

טיפים לבחירת חומרים

מדרגות פנים מעוצבות ניתן ליישם באמצעות מגוון חומרים, בניהם עץ טבעי או מעובד, אבן ממגוון סוגים, מתכת וברזל ואפילו זכוכית אלגנטית. לבחירת החומרים בעיצוב המדרגות קיימת משמעות רבה, הן על העיצוב והנראות, והן על תחזוקת המדרגות, הפונקציונליות והמראה של המדרגות גם לאחר תקופת שימוש ממושכת.

בבחירת החומר ליישום המדרגות חשוב להביא בחשבון מספר גורמים:

פונקציונליות ועמידות

  • לבתי משפחות עם ילדים קטנים חשוב לבחור בחומר עמיד לרטיבות, שאינו סופח חומרים וקל לניקוי, כמו גם בעל רמת חספוס ומונע החלקה.
  • לחובבי הכלבים והחתולים מומלץ לבחור במדרגות (ובריצוף בכלל) מחומרים עמידים בפני שריטות.
  • חשוב להקפיד על חומר בסיס עמיד ויציב בעומסים לזמן ממושך, בהתאם לאופי השימוש הצפוי במדרגות (שימוש יום יומי למדרגות המחברות בין קומות המגורים, שימוש פחות שכיח למדרגות המחברות בין קומות מחסן/עליית גג).

Stairs

עיצוב ונראות

לפני שאתם בוחרים את בסיס המדרגות שלכם, חשוב להבין מה הסגנון והאמירה העיצובית שתרצו לחתום באמצעותם. זה מה שאומרים מעצבי הפנים על החומרים השונים והשפעתם על עיצוב הבית:

מדרגות עץ– מראה קלאסי וחמים, קל לעיבוד וליישום במגוון תצורות, מגיע בגוונים עמוקים ובהירים, טקסטורות טבעיות וניתן להתאמה למגוון סגנונות עיצוב, מהעיצוב הכפרי והמסורתי ועד לעיצוב האלגנטי והיוקרתי.

אבן– היתרון הבולט של מדרגות אבן הוא בעמידותן. האבן מספקת מראה קלאסי, נוכחות ומאסיביות, קלה לתחזוקה ועמידה בפני מים ורטיבות, שריטות ובלאי. ניתן לבחור בין מגוון סוגי אבן, חיפויי שיש בצבעים, הדפסים וטקסטורות שונות.

מתכת– חומרי המתכת והברזל שהיו משמשים בעבר לתעשיות, בשל החוזק המכני והעמידות המאפיינת אותם, הפכו לאחד מן החומרים המובילים בעיצוב הבית, ומספקים חיבור בין עיצוב חדשני ומרשים למראה מתועש, בעיצובים ייחודיים ויוצאי דופן.

זכוכית– הזכוכית המשמשת ליישום מדרגות מעוצבות היא זכוכית ייחודית, בעלת יכולת עמידות בעומסים, קלת משקל וברמת שקיפות גבוהה שיוצרת מתאים חלל במראה פתוח, מואר, בסגנון עיצוב יוקרתי.

הצבע כשחקן מכרזי

בין אם בחרתם במדרגות עץ, אבן או מתכת, הכוח העיצובי המשלים טמון בצבע המדרגות, ובהרמוניה שלו עם החלל המרכזי בבית. שלבו את החומר והגוון של המדרגות עם סגנון העיצוב הכללי של הבית, ליצירת מראה הרמוני ומשתלב.

  • גוונים בהירים ליצירת מראה מרווח ומואר של החלל, מתאים במיוחד לחללים קטנים.
  • גוונים כהים לחללים גדולים, לעיצוב במראה חם, לסגנונות עיצוב קלאסיים.
  • גוונים המנוגדים לגוונים השולטים בחלל המרכזי של הבית, ליצירת דינמיות ועיצוב בעל נוכחות.

אביזרים ומוצרים משלימים

בתכנון המדרגות בבית, יש להביא בחשבון אלמנטים חשובים נוספים, שיספקו מענה לצרכי הבטיחות ויעניקו נגיעה עיצובית נוספת לחלל המרכזי והולט של הבית:

מעקה– התקנת מדרגות בבית מחייבת הצבת מעקה יציב ומתאים, למניעת נפילות מגובה ולבטיחות מלאה. ניתן לשלב מעקות מסוגים ומחומרים שונים, תוך התאמה מיטבית לחומר ולעיצוב המדרגות. חשוב להביא בחשבון את תחזוקת המעקה ואתגרי הנגישות אליו, ולבחור במעקה מחומר שאינו דורש תחזוקה רבה.

תאורה– תאורה דקורטיבית בסביבת המדרגות תבטיח מראה מואר ונעים, הדגשה של העיצוב המוקפד והגברת הבטיחות. ניתן לשלב תאורת קיר ותאורה עליונה ולעתים גם תאורת רצפה מודרנית וצעירה שיעניקו נוכחות עיצובית אופטימלית למדרגות הפנים בבית.

שטיחים– שילוב של שטיחים בבית ובדגש על סביבת המדרגות, נועד ליצור נופך חמים ומזמין, ולחבר בין מרחב גדול וחומרים חדשניים שעשויים לשדר קור לחמימות ביתית, משפחתיות ונגיעות של צבעים וטקסטורות משתנות.

המידע וההמלצות באדיבות  חברת קרן יזמות https-//k-yaz.co.il/, החתומים על עשרות עיצובים פורצי דרך ומלהיבים במגוון בתים, דירות ומרחבים ארגוניים בישראל.

Stairs

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לארונות פח ומעקות

ייצור והתקנה של ארונות חשמל מפח ומעקות באיכות בלתי מתפשרת ובמחיר זול ומשתלם! הצטרפו גם אתם לאלפי לקוחות מרוצים שכבר מקבלים מאיתנו שירות אמין, מקצועי ובמחירים ללא תחרות.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר